Dlaczego warto mieć logo

Logo – charakterystyczny dla danej marki zestw liter (logotyp), symboli (sygnet) lub obu tych elementów (logo). Umieszczane jest na wszystkich produktach, materiałach identyfikacji firmy, materiałach reklamowych, budynkach, flocie pojazdów. Czy zatem zawsze warto mieć logo?

Za pomocą logo firmy starają się odróżnić od siebie i wpłynąć na sposób myślenia odbiorców o swoich produktach lub usługach. Może ono być opisowe, bardziej symboliczne, albo całkiem abstrakcyjne. Każde z nich ma swoje zalety. Ważne, żeby miało związek z ofertą danej firmy. Nie zawsze jednak musi pokazywać to w sposób dosłowny. Czasem lepiej nawiązać do pewnej ogólnej idei, która ma ma się utrwalić w pamięci odbiorcy. Nie powinno natomiast w żadnym wypadku stać w sprzeczności z produktami, usługami lub charakterem danej firmy. Ma przecież wywoływać u odbiorcy bardzo określone wrażenia, a najlepiej spowodować, żeby poczuł on sympatię i po jakimś czasie łatwo mu było związać się z nią na dłużej.

Jest mnóstwo teorii dotyczących korzyści z posiadania logo. Zapewne w każdej z nich jest element prawdy. Jednak najważniejszą i podstawową jest rozpoznawalność. Reszta to skutki tej rozpoznawalności.

Trzy-log-słunnych-marek-światek-ilustrujące-tezę-o-ty-że-marka-jest-rozpoznawalna-poprzez-swoją-identyfikację

Sami pomyślcie, co zauważycie najpierw na półce w supermarkecie, Coca-Colę czy „jakąś” colę? Na co zwrócicie uwagę i szybko zapamiętacie będąc pośród wielu sklepów? Nazwę Ikea czy „jakiś inny” salon meblowy? Co pojawia się przed waszymi oczami, gdy usłyszycie słowo McDonald’s albo MTV? Oczywiście ważny jest też okres, w ciągu którego firma prosperuje na rynku. Z biegiem czasu logo się opatruje i przez powtarzalność staje się wyrazistsze. Trzeba jednak pamiętać, że logo musi mieć w sobie pewien potencjał. Nawet często pojawiające się logo będzie się wymykało naszej pamięci, jeśli nie będzie miało pewnych cech pozwalających na utrwalenie go w naszych głowach.

Rozpoznawalność przekłada się na sympatię, poczucie osobistego związku z firmą, a w konsekwencji na decyzję zakupową. Brzmi to bardzo poważnie, prawda? Czy prowadząc małą firmę, albo nawet działalność jednoosobową warto mieć logo?

Małe firmy w tym względzie niczym nie różnią się od wielkich koncernów. Podobnie jak one, mają swoje produkty, swoich klientów i zajmują pewien obszar rynku. Większość z nich istnieje również w sieci, mają swoje internetowe sklepy lub profile na Facebooku.

Niestety dużo takich firm nie przykłada wystarczającej wagi do identyfikacji firmy. Nie dostrzegają, że rozpoznawalność przekłada się na korzyść. Ludzie mają wrodzą potrzebę przynależności, warto jest stworzyć podstawy do tego, by mogli ją rozwinąć w stosunku do naszej firmy.

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *